5.5.17

Cele mai bune agenții de turism cu care am călătorit până acum

Nu sunt și nu am fost niciodată adepta călătoriilor prin agenție. Îmi repugna profund ideea de a fi alipită unui grup și a trebui să mă supun nu doar capriciilor agenției de turism, ci și capriciilor fiecăruia dintre membrii grupului luați separat. În rarele ocazii când am făcut excepție de la acest principiu am ales agenții de turism verificate și ultraverificate, cu review-uri excelente, agenții serioase și cu volum de afaceri mare care își permit să ofere clienților excursii în locuri deosebite față de cele incluse în mod obișnuit în meniul majorității agențiilor de turism de pe piață, asistență permanentă în timpul sejurului (un număr de contact la care să și răspundă cineva în caz de... orice și apoi să te mai și ajute!) și, nu de puține ori, reduceri substanțiale. Niciodată, dar niciodată nu am ales exclusiv în funcție de preț, ba dimpotrivă, de cele mai multe ori un preț prea mic mai degrabă mi-a dat de gândit decât să mă atragă, la fel cum mi-a dat de gândit dintotdeauna un preț mare nejustificat prin servicii și activități pe măsură.

Să ne înțelegem însă, dacă sunt dispusă să plătesc un preț puțin peste medie unei agenții pentru o vacanță memorabilă, asta nu înseamnă nicidecum că aș avea o înclinație nativă pentru acte de caritate față de burdihanele - de altfel bine hrănite, nu mă îndoiesc - ale agențiilor de turism de pretutindeni, ci că mă aștept ca respectiva agenție asupra căreia mă voi fi oprit în cele din urmă să întrunească toate sau cât mai multe dintre condițiile care au mare însemnătate pentru mine: servicii ireproșabile da capo al fine, inclusiv adică, în caz de nevoie, pe durata vacanței, disponibilitate la dialog însoțită, în mod ideal, de capacitatea de a răspunde la varii întrebări, flexibilitate (!), transparență (inclusiv în ceea ce privește componența prețurilor) și, în general, aptitudinea de a da dovadă - nu doar din gură - de seriozitate și profesionalism (de pildă n-ar strica să aibă și o atitudine plăcută față de clienți, vasăzică să afișeze tot spectrul de comportamente asociate conceptului de customer service), nu de alta dar din păcate acestea nu sunt de la sine înțelese, în marea majoritate a cazurilor agențiile de turism având, pasămite, impresia că îți fac o favoare nețărmurită lăsându-te să aderi la mirobolantele lor programe prestabilite. Bineînțeles un alt cuvânt-cheie este plusvaloarea la care făceam aluzie în primul paragraf, fără de care nu văd de ce aș apela, până la urmă, la o agenție de turism.

În urma unor discuții din cale afară de aprinse care au avut loc zilele trecute pe blogul Adelei și pagina mea de Facebook, ca urmare a unei așa-zise croaziere "IN", dar de fapt mai mult "PE LANGA" Antarctica popularizate de un bloggeraș de renume mondial (căruia n-am să-i fac reclamă aici, sic!), iaca m-am gândit eu așa că aș putea să iau lumină de la bloggerașii și agențiile de turism românești pline de bune intenții care muncesc pe - nu-i așa? - nasturi (după cum ele însele au insinuat) întru satisfacerea deplină a nazurilor clienților lor vai, atât de nerecunoscători, și să îmi revărs și eu preaplinul sufletesc sub forma următoarelor recomandări adresate publicului meu-țintă: turiștii. Le cer scuze anticipat agențiilor autohtone interveniente în toate aceste "dialoguri" zilele trecute pentru impardonabila vină de a mă referi exclusiv la agenții de turism din - ups! - străinătate... #ghinion

Mențiune: Toate rezervările de călătorii prin agențiile enumerate de mine mai jos se pot face online, adicătelea nu trebuie să mișcați un deget în afară de a scrie câteva mailuri. Corespondența o puteți purta în toate cazurile în engleză și pe alocuri, dacă vă dă mâna, spaniolă și portugheză (punctele 6, 4 și 1 de mai jos). Noi am preferat să ne ocupăm singuri de zboruri, așa încât la ofertele excelente ale agențiilor de mai jos n-aveți decât a adăuga voi biletul de avion luat din timp, slavă Domnului că internetul abundă de oferte! Mă refer desigur la tronsonul (oraș din) România-->>punctul de plecare, de regulă european, către țara în care are loc excursia (Spania, Lisabona, Copenhaga, Londra etc.).

A, și încă ceva: Învățați-vă să căutați oferte în alte locuri decât cele cu care ați fost obișnuiți, s-ar putea să aveți surprize tare plăcute. Eu de pildă am descoperit cele mai bune oferte ale unor agenții înspre Argentina/Patagonia la vorbitorii de același dulce grai, respectiv spanioli (inclusiv prețuri foarte bune la biletele de avion!), cele mai tentante bilete de avion înspre Marele Nord la englezi (prin Londra, a se citi: EasyJet), iar pentru americani și spanioli am observat o preocupare sporită a agențiilor de turism din SUA și Spania de a include, în pachetele turistice, hoteluri fabuloase și activități și servicii de zile mari!

7. TANZANIA- Serena Hotels

Nu vă lăsați amăgiți de denumire, prin Serena Hotels puteți merge liniștiți în Tanzania (și nu numai) în condiții excelente, pachetul incluzând tot ce vă poftește inimioara, de la hoteluri senzaționale din lanțul Serena (unul dintre cele mai spectaculoase și deosebite din lume!), până la ghid local competent, safariuri de 2 ori pe zi, mese cu produse naturale și din cale afară de delicioase, transferuri de la aeroport și cam tot ce v-ar mai putea trece prin cap. Inutil să adaug că serviciile au fost wow, iar comunicarea și informările corecte și foarte prompte.

Unde mai pui că transferurile și safariurile au fost exclusive (adică n-am avut alți turiști cu noi în mașină, niciodată, nici măcar la safariuri unde majoritatea agențiilor îndeasă câte 343465567 de turiști într-un singur jeep!).

Notă: Pentru Tanzania ne-am făcut rost singuri de biletele de avion cu plecare din Doha (unde locuiam la vremea respectivă).

Află mai multe despre minunatele hoteluri din Tanzania AICI.

6. CAPUL VERDE - Viagens Abreu Lisabona

Viagens Abreu este nu doar o ditamai agenția din Portugalia ci, de altfel, și singurul birou fizic în care am pășit în ultimii cine mai știe câți ani pentru a rezerva o călătorie. S-au ocupat ireproșabil de tot, de la viză și zboruri din Lisabona (unde locuiam pe atunci) până la cazare, excursii și transferuri.

Și stiți care e partea cea mai tare? Nici măcar nu a fost nevoie să călătorim în grup pentru că am refuzat să mergem pe insulele recomandate de agenție, unde își trimit ele adică în mod tradițional turiștii ca urmare, probabil, a preferințelor majorității, și ne-am încăpățânat să ne alegem singuri insula, iar rezultatul a fost că n-am prea împărțit cu nimeni experiența, ba chiar am fost singuri-singurei pe preaminunatele plaje din Capul Verde!

Notă: Singurul lucru pe care ar trebui să îl faceți cu mânuța voastră este să găsiți un bilet de avion până în Lisabona, ceea ce nu mă îndoiesc că puteți face și singuri. Eu una v-aș sfătui să și zăboviți o vreme prin Lisabona cu astă ocazie dacă nu cumva ați făcut-o deja anterior, merită cu prisosință!

5. JAPONIA - All Japan Tours

O agenție americană excelentă pe site-ul căreia am găsit nu doar informații variate despre Japonia ci și o paletă largă de excursii pentru toate gusturile. Noi am mers cu ei în Japonia în sezonul cireșilor înfloriți și ne-am felicitat pentru alegere, am văzut locuri pe care nu le vede chiar toată lumea care merge prin agenție, am avut incluse hoteluri high-end la care nu am mai avut acces câteva luni mai târziu când am călătorit pe cont propriu (și când numai cazarea, fără să fie la hoteluri de multe stele, ne-a costat vreo 1500 de euro / 2 săptămâni) și cea mai mare parte a meselor, dar nu oricum (adică nu varianta comodă pentru agenție, în incinta hotelurilor la care ne-au cazat), ci în locuri care să ne permită o experiență și cunoaștere cât mai variată a senzaționalei bucătării japoneze. Unde mai pui că am primit (prin poștă și pe mail) broșuri și informații neprețuite pentru orice novice în ale Japoniei (ceea ce noi nu eram, dar tot am mai avut destule de învățat din ele!).

Prima vacanță japoneză a presupus într-adevăr apartenența noastră temporară la un grup mai măricel, din fericire n-am avut parte de episoade neplăcute și ne-am înțeles de minune cu (sud-)americanii și canadienii din grup.

Notă: Biletul de avion ni l-am cumpărat singuri, evident că punctul de plecare a fost Dubai.

Un scurt îndrumar pentru Japonia găsești AICI.

4. ARGENTINA/PATAGONIA - Catai Tours

Catai Tours este o altă (ditamai) reputată agenție, de data asta din Spania (Madrid). Găsiți la ei foarte multe circuite interesante, hotelurile la care veți fi cazați sunt excelente (si vă vor fi comunicate dinainte, nu veți avea, la fața locului, surpriza de a înnopta în alt hotel, eventual de categorie inferioară, decât vi s-a promis, iar o bună parte din excursii sunt incluse (aveți grijă însă că Patagonia este extrem de scumpă, pregătiți-vă să mai achitați câteva opționale la fața locului, mai ales că ispitele sunt fabuloase!). Ne-au inclus în ofertă biletele de avion Madrid-Argentina, precum și toate zborurile interne (cu Aerolineas Argentinas), ba chiar au avut grijă - la rugămintea mea - să îmi rezerve mereu loc la fereastră, astfel încât nu am ratat a poza ori filma nici una dintre aterizările mirifice de pe meleaguri patagoneze!

Cum am procedat noi? Practic, am mers cu ei doar în sensul că i-am lăsat pe ei să-și bată capul cu toate cele, dar de construit ne-am construit singuri traseul de la început până la sfârșit iar ei au acceptat fără să crâcnească să schimbăm programul standard oferit de agenție. Lucru de apreciat într-o lume în care tot mai multe agenții practică o politică inflexibilă, de aderare a turistului la călătorii prefabricate, nefiind dispuse sau fiind dispuse doar într-o mică măsură să țină cont de dorințe individuale. Așa încât până la urmă nici nu se poate spune că am mers cu grup, pentru că am fost mai mult singuri pe traseul nostru.

Notă: Ne-am făcut singuri rost de biletele de avion Dubai-Madrid, nu mă îndoiesc că găsiți cu ușurință bilete ieftine pe ruta mult mai scurtă București-Madrid, că doar MAD e ditamai aeroportul și nici nu-i chiar la capăt de lume :).

Citește mai multe despre Patagonia AICI.

3. ISLANDA - Extreme Iceland

Dacă m-aș mai duce o dată în Islanda, de bună seamă că tot pe Extreme Iceland i-aș alege. Noi n-am apelat la ei "decât" în ceea ce privește excursiile - adică le-am indicat singuri preferințele noastre, pe zile petrecute acolo - însă în vreo două rânduri excursiile au inclus și cazare de o noapte (cu tot cu mic dejun, evident) și nici în această privință n-am avut ce cârcoti, deși cazările alese nu erau neapărat genul nostru (preferăm de regulă să stăm la hoteluri, mai puțin la guesthouse-uri și deloc spre niciodată la hosteluri, haha). Foarte bine organizate, ghizi minunați, unii dintre cei mai buni și haioși din câți am cunoscut în călătorii, și o comunicare excelentă. Înainte să vă repeziți să ne reproșați că n-am închiriat mașină reiterez că noi am fost în Islanda când e Islanda mai Islandă, adică iarna, când majoritatea agențiilor și autorităților islandeze nu recomandă în ruptul capului experiențele tip self-drive, și pe bună dreptate.

Aici am mers într-adevăr în grup în unele dintre excursii, însă au fost grupuri mici și de bun simț, nu ne-a deranjat câtuși de puțin.

Notă: Biletele de avion ni le-am cumpărat singuri (Lisabona-Londra, Londra-Reykjavik cu EasyJet - la care am găsit cea mai bună ofertă, noi locuind la vremea respectivă în Portocalia).

Citește despre basmul nostru islandez AICI.

2. Groenlanda - Greenland Travel

N-am cuvinte să vă explic ce organizare și servicii de-a dreptul... supercalifragilistice oferă unele agenții în anul de grație 2017. Din experiența mea, cele mai bune agenții de turism de pe planetă, în mod sigur și din univers după cum se va dovedi, poate, mai curând decât credem, sunt cele nordice. Iar dacă faceți parte dintre călătorii care n-ar merge în ruptul capului prin agenție de turism (deși, dacă mă întrebați pe mine, asta e o tâmpenie, sunt locuri - ori locuri în anumite perioade - în care ai face bine să mergi prin agenție dacă nu ți s-a urât cu binele, iar unul dintre ele este chiar Groenlanda, desigur), încercați o dată, o singură dată, o agenție de turism nordică, și veți fi convertiți. Evident că prețurile sunt pe măsură, o dată pentru că vorbim de Groenlanda, a doua oară pentru că nu ai cum să găsești servicii de un asemenea calibru la 3 lei pachetul, însă vacanța îți va fi o delectare de la început până la sfârșit, și nu vei avea, practic, nicio grijă în afară de a holba ochii incredul la peisajele (ca) de pe altă lume. Jos pălăria, deci, pentru danezi, norvegieni și islandezi, românașii noștri cei cu gură mare de pe la unele agenții ar avea al naibii de multe de învățat  de la ei în materie de turism și nu numai!

Și aici ne-am bucurat de o foarte mare flexibilitate, am tăiat și adăugat după bunul plac hoteluri, rute și activități (să vă ferească D-zeu să lucrați cu mine, dragi agenții, sunt feroce când îmi pun în cap câte ceva în materie de călătorii!), ba chiar nu am împărțit vacanța decât cu un alt cuplu, niște bătrânei danezi buni de puși la rană cu care suntem prieteni apropiați până astăzi și de care cu greu ne-am despărțit la finalul călătoriei!

Notă: Am avut incluse în pachetul ales (și ajustat de noi pe ici pe colo, prin părțile esențiale :D după cum am considerat necesar ori dezirabil!) toate zborurile (adică pe cel dorit de noi, Copenhaga-Groenlanda, alternativa fiind Reykjavik-Groenlanda, precum și toate zborurile interne), singurul de care a trebuit să ne ocupăm singuri a fost tronsonul Dubai-Copenhaga (și retur, evident). Aici iarăși sunteți în avantaj voi, cei ce locuiți în România, pentru că sunteți mult, dar mult mai aproape de Danemarca, Islanda etc. decât noi :)).

Ce nu știai despre Groenlanda află AICI.

1. Antarctica - Cruzeiros a Antartida

Nimeni, niciodată, nu va ști cât timp am petrecut făcând și desfăcând calcule, variante, strategii pentru a îmi îndeplini în fine cel mai mare vis de când mă știu, acela de a păși pe mult râvnitul pământ al Antarcticii. Da, da, pământ, eu nu am de gând să omit a face cunoscut stimatului public cititor că o adevărată croazieră în Antarctica include nu doar debarcări repetate cu acele preafrumoase bărci pneumatice cunoscute sub denumirea de "zodiacs", posibilitatea de a campa în Antarctica, de a face kayaking, paddleboarding și chiar schi (!) în Antarctica, ci și o descindere reală și din cale afară de emoționantă pe continentul, iar nu peninsula antarctică - nu doar o baletare pe de lături (pardon, hip hop sau breakdance ar fi, poate, expresii mai nimerite dat fiind frecventele zgâlțâieli, zdrumicări și turbulențe (de intensitate inimaginabilă uneori) pentru care este cunoscută această îndepărtată, puțin accesibilă, dar ah, atât de ireală regiune) - fără de care degeaba ai impresia că ai fost ÎN Antarctica și mai bine nu te-ai lăuda unui cunoscător, dacă nu din bun simț, măcar și numai pentru că te faci de râs :))).

Și tocmai când, a nu știu câta oară, calculele astea dădeau cu minus, în ciuda faptului că am mers direct pe site-urile puținilor operatori antarctici selectați de mine în urma unei minuțioase documentări, iar eu mă pregăteam, cu inima grea, să renunț iar, cineva acolo sus mi-a scos în cale o agenție braziliană (!) pe care o port cu mine peste tot în lume și astăzi, sub forma unui sticker jerpelit lipit pe bagajul de cabină, căci ceea ce multe agenții de turism nu au aflat, se pare, este că nu există în lume reclamă mai bună decât un client mulțumit: Cruzeiros a Antartida. Păstrez pentru mine, ca de atâtea alte ori, cele mai emoționante detalii, știu că mi-am construit în timp suficientă credibilitate încât să nu mă tem că nu veți dori să mergeți pe mâna mea la o adică, mai ales că și de astă dată tot ce vă scriu este rezultatul experienței proprii, (voit) străină de articole sponsorizate, comandate ori influențate în orice alt fel decât prin servicii excelente de către agențiile în cauză!

Notă: Pachetul agenției a inclus cam tot ce se putea, ba chiar am beneficiat de o ofertă specială de cazare și zbor Buenos Aires-Ushuaia pentru o sumă modică, ca să nu mai vorbesc de faptul că, odată ajunși pe vas, am constatat cu uluire că fuseserăm up-gra-dați - ceea ce, în cazul operatorului nostru antarctic, se traducea într-o diferență de câteva mii de euro. Ne-am făcut singuri rost de biletul de avion Dubai-Buenos Aires, ceea ce iarăși ne situează în dezavantaj față de voi care puteți zbura mai scurt și în mod sigur mai ieftin prin Madrid!

Am uitat să spun că, așa cum a povestit și Adela, și noi am găsit pachetul la preț mai mic pe site-ul agenției de turism decât pe site-ul operatorului antarctic! (Nu ne-am vorbit înainte să vă spunem asta, ni s-a întâmplat fiecăreia independent de cealaltă și fără să ne fi nimerit să mergem nici măcar cu același operator antarctic.)

Zic, nu dau cu parul, poate vă mai gândiți așa în general ce și cu cine rezervați pe viitor...

Ce să iei cu tine neapărat într-o ADEVĂRATĂ expediție antarctică citește AICI

Voi completa articolul de față cu noi și noi agenții de turism fabuloase pe măsură ce le descopăr, dintre care următoarea, se pare, nu se va lăsa prea mult așteptată căci mă îndrept cât de curând spre o nouă aventură pe tărâmuri ireale, fiți pe fază!!!